dilluns, 25 d’agost del 2008

COMENTARI DE "EL FALCÓ DEL COMTE"

PUBLICAT PEL PERIODISTA MATEU CIURANA
16/08/2008
Benvolguda Assumpció,

Ahir vespre vaig llegir l’últim capítol de la teva novel.la El falcó del comte.
He passat unes hores magnífiques.
No sóc un entès en literatura. Més aviat sóc un lector força corrent.
Amb tot, goso a dir que es tracta d’una Obra Magna.
No solament per l’original fil argumental i el treballat estudi històric que conté.
Trobo que la prosa i el vocabulari son, per se, un tresor.

L’Almodis i l’Ermessenda formen part, ara més que mai, del meu Olimp privat,
que és ple de dones poderoses i lliures.

La història del naixement de la nostra nació hauria de ser tema habitual en el
dia a dia dels catalans, però…

El teu llibre mereixeria un piló de reedicions. És ben trist que obres més vulgars (...) obtinguin tant de ressò mediàtic i notorietat internacional, fins i tot. Fa molts anys un llibre teu, Sauló, em va descobrir un lloc que forma part de la
meva mitologia privada: Argimont. Fa un parell d’anys, per sant Jordi, vaig llegir
i fer regalar a tot el personal de Progrup (te'n recordes?) el teu Corpus de Sang,
que també em va agradar molt.

No trigaré massa a llegir l’últim.

Com saps fa molts anys que visc amb una artista. Moltes vegades penso que
és molt dur per a les persones que demostreu tanta sensibilitat, circular per un
món tant ple d’ignorància i vulgaritat.

Per cert, he llegit que l’any 2015 serà el mil.lenari del Monestir de Sant Daniel. He
començat a donar voltes a la idea que la Cio faci un monument a N’Ermessenda.
Hauré de començar a buscar el finançament.

Que passis un bon estiu.

Ben cordialment,

Mateu Ciurana