dilluns, 15 de desembre de 2008

LA LÍNIA DE MOLT ALTA TENSIÓ

Anònim ha dit...
Hola Assumpció,

Dels dos temes importantíssims pel futur de Catalunya: el finançament i els pas de la MAT. En aquest darrer de la MAT, segons la Vox populi colomenca, sembla que has participat en la decisió de modificar el ramal que ha d’anar de Santa Coloma a la subestació elèctrica de Riudarenes. Tothom sap que ets amiga d’un conseller de la Generalitat, i el traçat del ramal de la MAT de Santa Coloma a Riudarenes que inicialment està previst que passi pel torrent del Vilarràs, ara proposeu que passi per darrera de l’Argimon i continuï per la riera de l’Esparra fins a la subestació de Riudarenes.

Tu com a bona escriptora i coneixedora de l’Esparra, com queda demostrar en la teva novel•la Corpus de Sang, sabràs que l’opció de fer-la passar per la riera de l’Esparra, fa que es vegi molt afectat el mas Espriu de l’Esparra. Un mas molt lligat a la literatura, de la qual que ets una bona professional, així d’aquest mas descendeixen els avantpassats de l’escriptor Salvador Espriu, natural de la teva ciutat, Santa Coloma de Farners, autor d’obres com La Pell de Brau, Cementri de Sinera, etc. Per altra banda aquest mas fou propietat de Prudenci Bertrana, on des de petit estiuejava, el qual té diverses obres ambientades a l’Esparra i Riudarenes, com Proses Bàrbares, L’hereu, El fantasma de Montcorb, etc.

Així amb la teva proposta i del teu amic conseller esteu condemnant a mort un espai natural verge com és l’Esparra, molt lligat a la literatura.

Davant aquesta situació et demano que parlis amb el conseller, i proposeu un traçat de la MAT soterrat que passi per les actuals infraestructures existents, com és el cas del TGV, d’aquesta manera no es trinxarà més el territori i el poble us agrairem eternament aquest fet, evitant que es produeixi un nou Corpus de Sang a Catalunya.

Comenta-li al conseller que com a bon economista que és, sabrà que en moments de crisis econòmica, com els actuals, una de les opcions es aplicar polítiques keynesianes. Així si proposeu el soterrament total del traçat de la MAT, injectareu més recursos públics a l’economia, creant llocs de treball i augmentarà la demanda. A més a més, amb el soterrament, s’optimitzen recursos, com és el sòl que és un recurs finit, que el conseller sabrà que són els que més s’han de tenir en compte a l’hora de fer qualsevol inversió.

Amb el soterrament de la MAT, Catalunya evitarà tenir una nova cicatriu. I de tot cor us encoratjo a orientar els vostres esforços a aconseguir el soterrament total de la MAT, i que no quedi només reduït al tram fronterer. No jugueu a canviar torres elèctriques de lloc, que fa crispar a la gent i crear conflictes entre veïns i municipis; mentre que l’opció del soterrament total de la MAT conduirà a una pau social i econòmica.

Aquest soterrament suposarà un pas endavant per Catalunya i una decisió política presa amb visió amb visió de futur i a llarg termini.

Salutacions,

Un ciutadà català

6 / desembre / 2008 10:35


Assumpció Cantalozella ha dit...
Molt bona nit, a tu que signes "ciutadà català".
A l'inici de l'exposició del projecte del tram de la MAT que ha d'anar a Riudarenes, encara no s'havia parlat del soterrament del tram Santa Llogaia-Baixàs. Semblava "impossible" cap soterrament. No vam portar cap projecte a la Generalitat. Senzillament vam dir que Santa Coloma no volia aquest traçat i que n'estudiessin un altre que no passés per damunt de cap ciutat, ni de cap lloc culturalment i paisagísticament significatiu.

Ens vam organitzar des de Santa Coloma perquè estem molt afectats pel projecte -que sembla que ja es desestima, segons va dir el conseller Nadal, dimecres passat, en una conferència a la biblioteca.
La línia sortia del mig de les muntanyes que envolten la ciutat. Concretament de l'Espinau, i travessava tot el Corb. Pujava cap a les valls que es veuen des del Castell de Farners, seguia per Roca Abellera, el Rieral, Argimon, l'Esparra i Riudarenes.
Això sense comptar que l'eix central ja ens baixa per sota el Roscall i per sota Santa Bàrbara fins a Sant Martí.

Des del moment que es va preveure la possibilitat de soterrar, ni que fos un petit tros, l'agrupació "ciutadans pel SOTERRAMENT DE LA MAT", de la qual formo part, hem fet molts de passos per tal que es plantegin passar aquest tram prop del passadís dels trens i carreteres, i soterrada.

Desestimem qualsevol altre corredor.

Un d'aquests dies de Nadal, juntament amb la gent de Ressò, amb qui vam fer la campanya per mail, fem una xerrada d'informació del que sabem, del que hem fet i de les actuacions que preveiem.
Encara no sé quin dia serà, ja que ho estan planejant els de Ressò. Pots assistir-hi i et podràs informar més àmpliament.

Gràcies per la teva col.laboració. Quan vaig obrir aquest blog, vaig desitjar que fos un fòrum de discussió de tota mena de temes.
assumpció cantalozella

15 / desembre / 2008 01:34

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Com regal per Reis, segons es desp`ren del comentari del sr. Nadal queda descartat el ramal de Santa Coloma a Riudarenes passant pel Vilarràs, així et demano quin ramal estant treballant?

Anònim ha dit...

Hola Assumpció,

Sembla que aquest desembre ens porta bones notícies en relació al soterrament de la Mat: informe del departament de medi ambient perquè s’aprofitin els corredors actuals i se soterri a prop de l’aeroport (Punt Diari, 10-12-08); el CILMA (Consell d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les comarques gironines), durant la Fira ECO-Sí celebrada a Girona del 12 al 14 de desembre de 2008 informà sobre la viabilitat del soterrament de la MAT, la propostes de mesures correctores per evitar l’efecte barrera en el TGV, en l’AP7 i l’A2 i el portal de mobilitat de les comarques gironines; el departament que dirigeix Antoni Castells va dir que estudiaria la proposta del departament de Medi Ambient de soterrar la MAT, però l’inconvenient era l’endarreriment en les obres (El Periódico de Catalunya 11-12-08); L’Associació de Municipis contra la MAT (AMMAT) ha decidit anar el 2009 al Parlament de Catalunya per reclamar que la MAT se soterri (El Punt, 12-12-08); etc.

Assumpció sembla que l’aposta pel soterrament va guanyant força. Espero que el conseller Castells l’accepti, i no només sigui el tram de l’aeroport sinó que comprengui tot el traçat. Recorda’t que el tram de la MAT de l’Aragó un cop col•locades unes quantes torres es va haver de parar, així a veure si nosaltres també aconseguim el soterrament global de la MAT.

Per altra banda el proper 2009 se’ns apropa un nou perill, el sr. Jordi Gironés, exbatlle de Riudarenes, relacionat amb el teu partit, que serà el nou president del Consell Comarcal de la Selva, ja coneixes la seva trajectòria de voler fer abocadors de diversos tipus (tòxics, de runes, etc.) a l’Esparra (Riudarenes), i tot apunta que va demanar la subestació elèctrica per Riudarenes, com es va intuir en un ple municipal celebrat un estiu a Riudarenes on finalment el sr. Gironès va haver d’ensenyar documentació de REE (Red Eléctrica Española) sobre l’esmentada subestació i que aquesta correspondència no passava pel registre de l’ajuntament. Aquesta subestació va crear enrenou entre els seus membres d’equip ja que creien que una subestació del TGV, i així els ciutadans de Riudarenes podrien anar directament amb tren a Atocha (Madrid). Per això et demano si el teu partit pot controlar el sr. Gironès, que no sigui cas que ara demani per la comarca de la Selva una central ...

Segons es desprèn del comentari del sr. Nadal, que té algun interès a la zona de l’aeroport de Girona, queda descartat el ramal de Santa Coloma a Riudarenes passant pel Vilarràs. Així per regal de Reis et demano quin ramal estant treballant per arribar a la subestació elèctrica de Riudarenes?

Salutacions i Bones Festes,

Un ciutadà català

Assumpció Cantalozella ha dit...

En aquests moments, segons Energia de la Generalitat, tenen damunt la taula 7 possibilitats. Diuen que descarten la de damunt de Santa Coloma. En Nadal ho va confirmar en una conferència que va fer aquí fa pocs dies.
Es decanten per soterrar-ne un tros pel costat dels vials de serveis.
De moment, han demanat a REE que faci noves propostes.

El projecte el fa REE i la Generalitat hi dóna el vist-i-plau després de passar per la conselleria de Medi Ambient. De moment, no han acceptat cap de les propostes de REE.

Hem aplaçat la conferència informativa per després dels dies de Nadal.

Per cert. Fins d'aquí 6 mesos, no se sabrà res en concret. És a dir, que s'han agafat 6 mesos per a repensar el projecte.
Nosaltres, "ciutadans pel soterrament de la MAT", sabem el que ens expliquen. L'actitud del sotsdirector d'Energia de la Generalitat és participativa del tot. Ara bé, ja se sap que en política...