dimarts, 26 d’agost del 2008

QUINA SORPRESA ENS RESERVA EL SETEMBRE?

Dos temes importantíssims: la financiació i el pas de la MAT. Quin en serà el desenllaç? L'esperem amb inquietud.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Assumpció,

Dels dos temes importantíssims pel futur de Catalunya: el finançament i els pas de la MAT. En aquest darrer de la MAT, segons la Vox populi colomenca, sembla que has participat en la decisió de modificar el ramal que ha d’anar de Santa Coloma a la subestació elèctrica de Riudarenes. Tothom sap que ets amiga d’un conseller de la Generalitat, i el traçat del ramal de la MAT de Santa Coloma a Riudarenes que inicialment està previst que passi pel torrent del Vilarràs, ara proposeu que passi per darrera de l’Argimon i continuï per la riera de l’Esparra fins a la subestació de Riudarenes.

Tu com a bona escriptora i coneixedora de l’Esparra, com queda demostrar en la teva novel•la Corpus de Sang, sabràs que l’opció de fer-la passar per la riera de l’Esparra, fa que es vegi molt afectat el mas Espriu de l’Esparra. Un mas molt lligat a la literatura, de la qual que ets una bona professional, així d’aquest mas descendeixen els avantpassats de l’escriptor Salvador Espriu, natural de la teva ciutat, Santa Coloma de Farners, autor d’obres com La Pell de Brau, Cementri de Sinera, etc. Per altra banda aquest mas fou propietat de Prudenci Bertrana, on des de petit estiuejava, el qual té diverses obres ambientades a l’Esparra i Riudarenes, com Proses Bàrbares, L’hereu, El fantasma de Montcorb, etc.

Així amb la teva proposta i del teu amic conseller esteu condemnant a mort un espai natural verge com és l’Esparra, molt lligat a la literatura.

Davant aquesta situació et demano que parlis amb el conseller, i proposeu un traçat de la MAT soterrat que passi per les actuals infraestructures existents, com és el cas del TGV, d’aquesta manera no es trinxarà més el territori i el poble us agrairem eternament aquest fet, evitant que es produeixi un nou Corpus de Sang a Catalunya.

Comenta-li al conseller que com a bon economista que és, sabrà que en moments de crisis econòmica, com els actuals, una de les opcions es aplicar polítiques keynesianes. Així si proposeu el soterrament total del traçat de la MAT, injectareu més recursos públics a l’economia, creant llocs de treball i augmentarà la demanda. A més a més, amb el soterrament, s’optimitzen recursos, com és el sòl que és un recurs finit, que el conseller sabrà que són els que més s’han de tenir en compte a l’hora de fer qualsevol inversió.

Amb el soterrament de la MAT, Catalunya evitarà tenir una nova cicatriu. I de tot cor us encoratjo a orientar els vostres esforços a aconseguir el soterrament total de la MAT, i que no quedi només reduït al tram fronterer. No jugueu a canviar torres elèctriques de lloc, que fa crispar a la gent i crear conflictes entre veïns i municipis; mentre que l’opció del soterrament total de la MAT conduirà a una pau social i econòmica.

Aquest soterrament suposarà un pas endavant per Catalunya i una decisió política presa amb visió amb visió de futur i a llarg termini.

Salutacions,

Un ciutadà català

Assumpció Cantalozella ha dit...

Molt bona nit, a tu que signes "ciutadà català".
A l'inici de l'exposició del projecte del tram de la MAT que ha d'anar a Riudarenes, encara no s'havia parlat del soterrament del tram Santa Llogaia-Baixàs. Semblava "impossible" cap soterrament. No vam portar cap projecte a la Generalitat. Senzillament vam dir que Santa Coloma no volia aquest traçat i que n'estudiessin un altre que no passés per damunt de cap ciutat, ni de cap lloc culturalment i paisagísticament significatiu.

Ens vam organitzar des de Santa Coloma perquè estem molt afectats pel projecte -que sembla que ja es desestima, segons va dir el conseller Nadal, dimecres passat, en una conferència a la biblioteca.
La línia sortia del mig de les muntanyes que envolten la ciutat. Concretament de l'Espinau, i travessava tot el Corb. Pujava cap a les valls que es veuen des del Castell de Farners, seguia per Roca Abellera, el Rieral, Argimon, l'Esparra i Riudarenes.
Això sense comptar que l'eix central ja ens baixa per sota el Roscall i per sota Santa Bàrbara fins a Sant Martí.

Des del moment que es va preveure la possibilitat de soterrar, ni que fos un petit tros, l'agrupació "ciutadans pel SOTERRAMENT DE LA MAT", de la qual formo part, hem fet molts de passos per tal que es plantegin passar aquest tram prop del passadís dels trens i carreteres, bi soterrada.

Desestimem qualsevol altre corredor.

Un d'aquests dies de Nadal, juntament amb la gent de Ressò, amb qui vam fer la campanya per mail, fem una xerrada d'informació del que sabem, del que hem fet i de les actuacions que preveiem.
Encara no sé quin dia serà, ja que ho estan planejant els de Ressò. Pots assistir-hi i et podràs informar més àmpliament.

Gràcies per la teva col.laboració. Quan vaig obrir aquest blog, vaig desitjar que fos un fòrum de discussió de tota mena de temes.
assumpció cantalozella